Veranderingen in fiscaliteit
De laatste maanden zijn er heel wat wijzigingen in de autofiscaliteit van kracht gegaan. De aftrekbaarheid van een plug-inhybride valt automatisch in een degressief stelsel.
Maar niet getreurd: het kan voor uw onderneming nog steeds interessant zijn om te kiezen voor een plug-inhybride: de CO2-bijdrage van een plug-inhybride neemt namelijk minder drastisch
toe dan eerst gedacht. Bij Hedin Automotive verschaffen we u graag de nodige informatie zodat u de juiste keuze kunt maken. Op deze pagina vindt u alle wijzigingen op een rijtje. Indien u
meer informatie wenst, kunt u altijd terecht bij een van onze experten.
Is mijn nieuwe plug-inhybride nog fiscaal interessant?
Sinds 1 juli 2023 moet men rekening houden met een progressief stijgende solidariteitsbijdrage voor alle voertuigen met een verbrandingsmotor, waardoor de TCO (Total Cost of Ownership) van deze voertuigen ook sterk toeneemt. Tot voor kort ging men ervan uit dat dit van toepassing was op alle voertuigen met een verbrandingsmotor, maar TCOFLEET heeft recent een anomalie in de wetgeving van de RSZ naar voren gebracht. Daaruit blijkt dat dankzij de lage CO2-uitstoot, plug-inhybridevoertuigen terugvallen op de minimumbijdrage. Dat resulteert in een minder drastische stijging dan eerst gedacht. In sommige gevallen kan het dus toch nog interessant zijn om te kiezen voor een plug-inhybride. Wil u weten of dat voor u of uw onderneming ook het geval is? Neem contact op met ons fleetteam. Samen bekijken we graag met u de mogelijkheden.
Ook tweedehandsplug-inhybrides

